Czas na dietę - ciasteczka owsiane


Obok sałatki owocowej są częścią mojego codziennego dietetycznego śniadania. 
Warto je więc upiec przed przystąpieniem do diety. 
Są bardzo smaczne i można je przechowywać w słoiku przez dłuższy czas.
Do upieczenia ciasteczek wykorzystałam przepis autorstwa 
 Akopa Szostaka  (sam jest niezłe ciacho!)

Poniżej przepis w oryginale.

Ciasteczka owsiane ”Akopki” 




Składniki na ciasteczka:

- 100g mąki razowej żytniej 2000
- 50g otrębów owsianych
- 50g płatków owsianych
- 2 jaja kurze całe
- 100 ml jogurtu 0%
- 60g rodzynek
- 50g orzechów włoskich
- 50 g miodu
- 2 łyżeczki cynamonu
- 1,5 łyżeczki proszku do pieczenia

Sposób przygotowania:

1. Białka ubijamy na sztywną pianę.
2. Powoli dodajemy (w podanej kolejności) i mieszamy:
- jogurt
- pojedynczo żółtka
- miód
- mąkę (stopniowo)
- proszek do pieczenia, cynamon i dowolny aromat do ciast
- otręby i płatki owsiane
- rodzynki i orzechy

3. Na blacie formujemy 9 dużych ciastek, i wkładamy do nagrzanego piekarnika.
4. Pieczemy w piekarniku 15-20 minut, w 180 stopni C.

To w oryginale. 
Ja z tych samych składników upiekłam 14 mniejszych, na każdy dzień diety jedno.
Trzymałam w piekarniku 13 min.

I warto pamiętać zanim wyciągniemy rękę po dodatkowe ciasteczko, że jedno ma aż 110 kcal!



więcej tutaj:
Dieta szyta na miarę


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za cierpliwość w pokonywaniu antyspamowych zasieków

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...