Zimowa sałatka z białej kapusty ze śliwkami i orzechami włoskimi

    To pyszna lekka zimowa sałatka. Warto ją mieć  pod ręką kiedy nie chce się już trzeć i siekać albo po prostu nie ma czasu. Robię ją od lat. Parę słoików jesienią. Z jednej kapusty i odrobiny warzyw w dość dowolnej konfiguracji. Stała jest tylko kapusta biała lub czerwona, śliwki, i orzechy. Można zamiast selera i marchewki dać paprykę i cebulę lub pora. Podstawą są świeże produkty. Śliwki  powinny być niezbyt dojrzałe wtedy pozostaną jędrne, kapusta cieniutko poszatkowana, dobry ocet owocowy i oliwa, trochę przypraw dobranych według upodobań i sałatka gotowa.



  • 1 główka kapusty  (ok 2 kg.)
  • 1 seler
  • 2 duże marchewki
  • 1 kg śliwek
  • 10 goździków
  • 1 łyżeczka kminku
  • 1 łyżeczka soli
  • 1/2 szklanki cukru
  • 10 ziaren ziela angielskiego
  • 4 listki laurowe
  • 1 szklanka octu winnego 5-6%
  • 100 gr. oliwy z oliwek



Wszystko razem mieszam w dużej misce i zostawiam na dwie godziny żeby puściło sok i zmiękło.
Teraz już wystarczy ciasno upchnąć w słoikach i zamknąć. 20 minut pasteryzacji i do spiżarni.


5 komentarzy:

  1. Wygląda pyszniutko! Robię! Tylko co z orzechami?
    Dorota M-S.

    OdpowiedzUsuń
  2. Faktycznie uciekły mi orzechy! Zawsze przelewam je gorącą woda dwa, trzy razy żeby pozbyć się goryczki ze skórek, chwilę moczę, trochę siekam, i mieszam wszystko razem. Pozdrawiam i życzę smacznego.

    OdpowiedzUsuń
  3. a co ze śliwkami, czy się je kroi czy w całości

    OdpowiedzUsuń
  4. Rozumiem, że orzechów dodajemy wedle woli. Natomiast mam jeszcze jedną prośbę:
    Generalnie to ja uwielbiam słowiki. Mieszkają niedaleko mnie i w stosownej porze roku kląskają na okrągło. Tutaj to pierzaste bydlę pobudza we mnie najgorsze instynkty, bo zanim znajdę miejsce, gdzie wyłącza się "toto" - pióra fruwają po chacie i do żarcia mi wpadają.

    OdpowiedzUsuń
  5. Anonim; Myślisz, że powinnam dać im odpocząć zimą? Pewnie masz rację.
    To może wycie wilków? Też do mnie pasuje.
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za cierpliwość w pokonywaniu antyspamowych zasieków

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...