Oliwa aromatyzowana laską wanilii



Oliwa aromatyzowana to cudowny dodatek do potraw.
Można ją dzisiaj kupić prawie wszędzie.
Ale wykonana własnoręcznie w domu daje nieograniczone możliwości w komponowaniu dowolnych składników. To trochę jak układanie bukietu w perfumach. Dobieramy składniki według własnych upodobań i fantazji. Wybieramy nutę przewodnią, do niej aromaty uzupełniające i mamy własny zapach!
W oliwie można "zatopić" prawie wszystko.
Komponując składniki najlepiej kierować się wyobraźnią i intuicją, pamiętając,
że im więcej składników tym bogatszy bukiet i intensywniejszy smak.


Zawsze podstawą jest dobra, świeża oliwa z pierwszego tłoczenia. Delikatna bez posmaku goryczy.  Dodatki mogą być dowolne.  Najlepiej suszone wtedy można  przechowywać ją dłużej.

Dzisiaj moja najbardziej ulubiona zaraz po oliwie truflowej. Oliwa waniliowa.
Wiem, że to zaskakujące zestawienie. Sama nastawiając ją miałam wątpliwości, głównie co do jej zastosowania. Dziś nie mogę się bez niej obejść. Jest fantastyczna. 
O głębokim lecz nienachalnym, ciepłym aromacie wanilii. Niezastąpiona w owocowych sałatkach z serami,  na bazie młodego szpinaku, roszponki czy rukoli. Polana nią sałatka z gruszką, kozim serem i jadalnymi kwiatami wprawiła moich gości w osłupienie i była kulinarnym wydarzeniem lata. Doskonała do makaronów, pierogów i risotto z owocami. A nawet do grzybów.
Nie stosowałam jej jeszcze tylko jako aromat do ciast, ale wydaje mi się, że będzie równie doskonała.








To przepis podstawowy:
250 ml oliwy extra virgin
laska wanilii - nacięta z jednej strony.

Oliwa pełną dojrzałość aromatu uzyskuje po 4 tygodniach.
Przechowujemy w temp. pokojowej.



2 komentarze:

  1. O proszę :) Oliwy jeszcze nie aromatyzowałam wanilią ale ja już widzę jako świetny dodatek do ciast gdzie dodaje się olej lub oliwę, super :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Tak myślę. Ja nie piekę ciast więc nie próbowałam. Ciekawa jestem rezultatu. Napisz proszę po doświadczeniach. Pozdrawiam świątecznie.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za cierpliwość w pokonywaniu antyspamowych zasieków

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...